Freelance Seo Specialist

Freelance SEO specialist inhuren?

Waarschijnlijk gaat er elke maand een bedrag richting Google voor betaalde advertenties ook wel SEA  (Search Engine Advertising) genaamd. Waarschijnlijk heeft je concullega dezelfde zoekwoorden gebruikt voor hun SEA advertentie. Met andere woorden, jullie drijven samen de prijs op. Door juist te investeren in SEO (Search Engine Optimization) kun je ervoor zorgen dat je ‘meer zichtbaar’ bent in Google. Als freelance SEO specialist help ik je graag met ervoor te zorgen dat jouw bedrijf meer meer zichtbaar is in Google. Nieuwsgierig naar mijn werkwijze? 

Waar ik als freelance SEO specialist naar kijk:

Strategie

Leuk, we gaan met elkaar samenwerken. Allereerst wil ik jouw bedrijf en je visie op de markt leren kennen. Natuurlijk kijken we ook naar jouw bedrijfswebsite en wie zijn jouw klanten.

Technische SEO

Kijken we naar de laadsnelheid van je website en nog een aantal zaken die de zichtbaarheid in o.a. Google kunnen beïnvloeden.

Zoekwoorden

We bekijken de website vanuit jouw klant. Waarop zoeken jouw klanten en kunnen ze vinden waarop ze zoeken?

Sitestructuur

Is je website overzichtelijk en vind jouw klant hierop gemakkelijk zijn weg?

Content

Dan kijken we naar de content die op je website staat. Is deze relevant voor jouw klanten en hoe kijken de zoekmachines hiernaar.

Ook starten met "meer zichtbaarheid" in Google?

freelance SEO specialist

Hoe kan ik jouw bedrijf als freelance SEO specialist helpen?

  • SEO consultancy: samen gaan we aan de slag met de zoekmachine optimalisatie van jouw website maar kun je ook voor andere marketing gerelateerd advies bij mij terecht.
  • Online advies: ik kan bij je op het bedrijf komen meewerken maar de SEO consultancy kan ook op afstand plaatsvinden.
  • Content optimaliseren: graag kijk ik naar je websiteteksten. Op basis van een analyse kijk ik hoe de bestaande tekst voor meer zichtbaarheid kunnen zorgen.
  • Zoekwoorden-analyse: vaak zijn websites opgebouwd vanuit de gedachten van de ondernemer. Maar hoe zoekt nu mijn klant en met welke zoekwoorden. Ik kijk wat je al goed doet, wat doen je concurrenten en wat er nog verbeterd kan worden voor meer online zichtbaarheid. 

Wat je moet weten over SEO

Wist je dat Google op meer dan 200 punten jouw website beoordeeld? Niemand kent het algoritme van Google precies en dit veranderd ook regelmatig. Het schrijven van goede content met de juiste zoekwoorden is een belangrijk onderdeel. De content die je, op je website plaats mag geen “duplicate content” zijn. Dat zal de online zichtbaarheid in de weg staan omdat Google niet weet welke pagina op dat ene zoekwoord nu gerankt moet worden. Maar ook de techniek van je website heeft invloed op je ranking. Hiermee wordt met name de snelheid van je website bedoeld. Maar ook hoe is je website opgebouwd. Is er een logische URL-structuur. Zomaar een paar facetten die invloed hebben op je online vindbaarheid waar ik als freelance SEO-specialist naar kijk. Dit worden ook weleens de drie pijlers van SEO genoemd: content, techniek en autoriteit. 

1. Content

Voldoet de inhoud van mijn pagina aan de vraag van mijn klant en hoe relevant is deze voor ze en voor de zoekmachine

2. Techniek

Hoe is o.a. de laadsnelheid van mijn website en heb ik een overzichtelijk websitestructuur en dis deze daardoor gebruiksvriendelijk

3. Autoriteit

Hoe betrouwbaar is het bedrijf en daarmee ook de informatie die op de website staat en die toegankelijk is voor jouw klant en de zoekmachines?

Samenwerken met een freelance SEO specialist biedt voordelen

In het verleden ben ik zelf ook werkzaam geweest voor kleine en middelgrote MKB-bedrijven. Niks mis mee, maar vaak ontbreekt het specifieke kennis van een SEO specialist of online marketeer. Een medewerker weet er wel iets van af en kan dit best wel naast zijn bestaande werkzaamheden doen. En we zijn vertrokken.  Één keer per maand een tekst schrijven is toch niet zoveel extra werk.  

Het is niet zo dat er vandaag gesleuteld wordt aan de website en/of content dat morgen de bezoekers binnen komen stromen. Maar levert een hoger positie in de zoekmachine ook altijd meer conversie op? Wanneer je als bedrijf voor meer zichtbaarheid (zoekmachine optimalisatie) wil gaan is een lange termijn strategie belangrijk. Een freelance SEO specialist kan jouw medewerkers helpen in deze lange termijn strategie maar zorgt ook zeker dat kennis gedeeld wordt. We werken immers toch samen en we werken toch samen aan dat ene doel; “meer zichtbaarheid”. Geen ingewikkelde vaktermen, en gladde praatjes maar no-nonsese en hands-on aanpak.